چگالی آلایندگی پلاستیکی
نوشته شده توسط : blogestansanat

پلاستیک به دلیل خواص مکانیکی و شیمیایی خود مورد استفاده گسترده قرار گرفته و در صنایع مختلفی از جمله بسته بندی، صنایع خودروسازی، صنایع الکترونیکی و... به کار می‌رود. اما یکی از مشکلاتی که باعث ایجاد نگرانی در مورد استفاده از پلاستیک شده است، آلایندگی زیست محیطی است.

پلاستیک به دلیل استحکام بالای خود، برای مدت طولانی در محیط باقی می‌ماند و با توجه به اینکه بسیاری از انواع پلاستیک‌ها قابلیت بازیافت ندارند، می‌تواند به آلایندگی محیط زیستی منجر شود. پلاستیک‌ها می‌توانند در اثر واکنش با نور خورشید، حرارت و رطوبت تجزیه ناپذیر شوند و در محیط زیست زندگی کربنی فراوان را به دنبال دارند که می‌تواند باعث آسیب به موجودات زنده، آب و خاک شود. همچنین آلودگی زیست محیطی به دلیل پلاستیک‌های تجزیه ناپذیر که در سطح زمین و دریاها پراکنده شده‌اند، در طول زمان به گسترش و افزایش می‌یابد.

از آنجایی که پلاستیک‌های تجزیه ناپذیر اکثراً از منابع طبیعی تولید نمی‌شوند، می‌توان به دلیل استفاده بیش از حد از آن‌ها، از یک منبع محدود در طبیعت استفاده می‌شود. همچنین، بازیافت پلاستیک‌ها نیز نیاز به انرژی زیادی دارد و می‌تواند به آلودگی هوا، آب و خاک منجر شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: